Frisholm Skole er nomineret til Arbejdslystprisen 2023

Se video

I dette skoleår har vi på Frisholm skole fået lov til at være med i et forløb ved Arbejdslyst alliancen. Markus og Pernille som er arbejdsmiljørepræsentanter på skolen, deltager sammen med Jens og Helle fra ledelsen. Forløbet startede med en hel dag på Lego Campus i august, hvor vi var blevet bedt om at møde op med en udfordring indenfor området. I forbindelse med opstart af det nye inklusionscenter på Frisholm skole var det nærliggende at se på hvordan vi kan arbejde med fællesskab og arbejdslyst på en skole som arbejder afdelingsopdelt og nu med 5 afdelinger – SFO, indskoling, mellemtrin, udskoling og IC. Efter en virkelig god og udfordrende arbejdsdag på Lego Campus oplevede vi god vejledning fra et kompetent panel og fik tid til at arbejde i dybden med hvor udfordringen skulle have sit fokus og hvordan vores 100-dags plan skulle udformes.

Herefter har vi 100 dage til at arbejde med udfordringen på skolen hvorefter vi skal retur og fremlægge vores erfaringer.

Sidenhen blev vi kontaktet af Arbejdslyst Alliancen, som ønskede at nominere os til en pris ved årets Arbejdslyst Summit, som foregik på Christiansborg mandag den 23.10.23.

Det glæder os meget at fortælle, at Frisholm Skole er nomineret til Arbejdslystprisen 2023.

Arbejdslystprisen

Arbejdslystprisen er Arbejdslyst Alliancens årlige prisuddeling, hvor vi hylder årets arbejdslyst helte.

Her nominerer vi de af årets arenadeltagere, der inspirerer og går fra ord til handling indenfor fire kategorier.

Hvorfor Frisholm Skole

Frisholm Skole udmærker sig særligt med en overordnet strategi om ”et stærkt vi”. Specielt Frisholms Skoles skifte i fokus fra problemer til handlemuligheder og konstruktive løsninger er noteret fra panelet i Arbejdslyst Alliancen.

Arbejdslyst Alliancen vil med nomineringen inspirere Danmark med eksemplet om, at det er med fokus på, hvad man sammen har mulighed for at handle på, og hvad man sammen kan opnå, at vi går fra ord til handling og skabe god arbejdslyst.

Panelet noterer, at Frisholm Skole allerede har taget de første skridt fra ord til handling og brugte en del af et 3 timers P-møde på at få medarbejderne med ombord. Frisholm skolen er ikke i mål, men har taget nogle første gode skridt på vej mod toppen.